Knorr Italian Risotto




Länktext

Har äran att få testa Knorr Italian Risotto, ett kit där man endast tillsätter kyckling, smör, riven parmesan o vatten.
Blir två stora portioner.
Testade att laga dag till lunch.
Passar så bra nu när jag är i Uppsala hos mina flickor för dom bor i korridor.
Maten är ju en fördel om det går fort, smakar bra, få grejer att tillsätta och att man slipper köpa på sig en massa kryddor som tar plats.
 
 
 
 
Knorr Italian Risotto
 
1 pkt Knorr Italian Risotto
200 g kycklingfilé 
1 msk smör
2 msk riven parmesan ( jag hade riven västerbottenost)
6 dl vatten
1 msk olja.
 
 
* Koka upp 6 dl vatten och tillsätt påsen med de torkade svamparna, och låt dom ligga och svälla ca 2 min.
* Tärna kycklingfilén och bryn den i 1 msk olja i en stekpanna. Tillsätt riset och stek ytterligare 1 min.
 
*Tillsätt svamp/vattnet och rör ner svamppastan. Låt sjuda i 20 min.
*Rör om då o då.
*Tillsätt krydd- o grönsaksmixen och sjud i ca 3 min.
*Ta stekpannan från plattan och rör ner smör och den rivna parmesanen.
 
Servera och njut.
 
 
 
Var enkelt att laga ( man behöver iången köksvana, bara man kan läsa info), billigt portionspris, gott blev det och minimalt med disk.
 
 
http://www.knorr.se/produkter/maltidslosningar/middagskit-2portioner
 
Kram//Erica
 
 
 
 

Kommentera här: