Krukost //Potkäs

 
Oj vad jag har bilder och recept som jag inte bloggat om. 
Så nu försöker jag rensa och lägga ut recept. 
Ni kommer att bli överösta av inlägg.
 
Kring jul blev det en hel del olika ostbitar lämnade i kylen efter ostbrickan och andra festligheter.
Då är Krukost en god återupplivning av alla kanter.
Ja den blir även en fin och god Gåbortpresent med några kex.
 
Krukost /Potkäs
 
250 g fint riven lagrad ost ( jag hade cheddar, parmesan och Västerbotten )
150 g färskost
3 krm timjan
1 riven klyfta vitlök
2 tsk färska kryddor
1 msk vatten
 
Blanda ostarna, jag rev ostarna både fint och grovt. ( gillar textur) med färskost, vitlök och kryddorna.
Blanda i vattnet så det blandas till en fin och krämig massa.
Godast blir den om den får stå och mogna några dagar i kyl innan servering.
Håller någon vecka i kyl, går att frysa.
 
 
 
 
Kram//Erica

Kommentera här: