Geishakakor

 
Jag bakar ju ganska ofta, och gärna i tema.
I veckan hade jag samlat ihop nog med godiskakor för att slå till!
Först ut är dessa Geishakakor.
Jag bakade dom i en minimuffinsplåt.
 
GEISHAKAKOR
 
ca 32 st
150 g smör
4 1/2 dl havregryn
1 1/4 dl strösocker
1/4 dl ljus sirap
1/2 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
 
Fyllning
Geisha
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret i en rymlig kastrull. Blanda i resten av ingredienserna utom Geishagodisarna. Rör om ordentligt tills allt är blandat och tryck ut massan i smord minimuffinsplåt. Grädda mitt i ugnen i ca 5 min. Tryck i en halv Geisha i varje kaka så fort de kommer ut ur ugnen. Låt svalna i formen innan kakorna flyttas.
 
Jag bakade en halv sats och fick ut 20 kakor!
Men ojjj vad goda!
Nästa gång blir det att baka full sats!!
 
 
Kram//Erica

Kommentera här: