Enchiladas med kyckling

 
Idag har jag frostat av frysen.
Det var nödvändigt för jag hade ingen aning vad som gömdes däri efter sommaren.
Så till middag blev det lite frysrens, för jag hittade två kycklingfiléer , ett paket bacon och en burk med färdighackad purjolök.
Mums.
Så nu är frysen i ordning, två veckors matsedel är skriven utifrån råvaror i frysen som måste användas snarast✅
 
Enchiladas
4 port
 
Fyllning:
2 dl finhackad purjolök
2 kycklingfilé , skuren i småa bitar
1 pkt bacon, strimlad
1 påse tacokrydda 
1 dl krossade tomater
smör
 
Sås:
3 dl vatten
1/2 köttbuljongtärning
2 msk tomatpuré 
2 dl creme fraiche
salt
oregano
vitlök
 
tortillabröd
riven ost
 
 
Stek kycklingen, bacon och purjolöken i smör.
Blanda ner kryddorna, krossade tomaterna och låt puttra en stund.
Fyll tortillabröden med kycklingröran.
Vik ihop bröden och ställ i en smord ugnsform.
 
Koka ihop såsen och häll över tortillabröden.
Strö över den rivna osten.
Grädda i 200 grader i ca 20 min.
Servwras med en god sallad.
 
Går att frysa.
 
 
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 Rickard:

skriven

Hej.
Rickard heter jag och jobbar med influencer marketing på den svenska marknaden för Sudio. Vi är ett svenskt företag som designar hörlurar och högtalare med ljud av studiokvalitet i skandinavisk minimalistisk design. Jag tycker att din profil skulle passa bra ihop med vårt varumärke och undrar om du skulle vara intresserad av att göra ett samarbete med oss? 
Hör i så fall gärna av dig till: [email protected]

Kommentera här: