Skolans Risotto a’la -70 -80 tal

När jag säger Risotto så tänker du säkert på en krämig sort med massor med parmesan och annat gott i.
Men tar er till en tid när jag gick i skolan, typ mitten på -70 o -80 talet.
Då var risotton något annat!
Om jag säger typ en pytt på överblivet ris!
Men det är ju gott, och så tar man vara på överbliven mat.

I min version av denna risotto tog jag vad som fanns hemma.
Och har man färdiga slattar hemma / frysen så är detta verkligen snabbmat.
 
Köttfärs (hade färdigstekt i frysen sen någon tacofredag)
Lök
Svamp
Vitkål
Ärtor,Majs, Paprika från frysen
Broccoli
Ris ( färdigkokt)
Stekte färsen med lök, svamp och vitkålen.
När det är stekt så pytsade jag ner grönsakerna, kommer dom direkt från frysen får man ju steka dom en stund så dom blir varma.
I med riset, stek på 1 minut, Servera.
En liten liten ketchupsås serverades till och så mjuk vetekaka. 

Såsen är gjord på cremefraiche, ketchup och någon droppe shiraschasås och svartpeppar.

 
Kram//Erica

Kommentera här: