Pust & stön!

Idag har solen visat sig från den fina sidan, varmt och skönt.....om man hittar ett ställe där det är lä! Är så less på denna jädrans blåst! Tur man kan sitta i växthuset, där är varmt & vindstilla!! Efter middan fick jag bakslag igen. Nu blev det Havrekex.
Havrekex 5 dl kall mjölk, 4 dl havregryn, 250g rumsvarmt smör, 1 1/2 dl socker, 25g hjorthornssalt, 2 nypor salt, ca 12-13 dl vetemjöl, #Häll den kalla mjölken över havregrynen så de får svälla ca 15 min. #Blanda ner alla övriga ingredienser. #Kavla ut degen tunt, ta ut rundlar, lägg på bakplåtspapper och nagga med gaffel. Jag kör med kruskavel sista kaveltaget innan jag tar ut rundlar. #Grädda ca 8-10 min i 200gr. #När alla kexen är gräddade så lägg tillbaka kexen på plåtar och sätt in i den avslagna ugnen. Lämna luckan öppen ca 2 cm och låt dom torka minst en timme, helst över natten. Väldigt goda med smör och ost, jag älskar brieost och rabarberkompott!
Jag älskar att laga mat och att baka, men jag hatar den jädrans disken som blir!!! Någon som vill bli min diskassistent?? :-) Kram

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Kan mer än gärna fixa disken om man får prov smaka lite av allt de goda du bakar och lagar!! :-)

Svar: Klart man bjuder om disken blir ren!!/Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: