Wooow..

... klockan är strax efter 19 och det är över 27grader! Ja just nu bor jag där det är varmast i Sverige enligt tvn. Skönt, men man blir så matt!
Men nu ska vi inte klaga, utan hoppas att värmen håller i sig Lääääänge!
Känner mig som tjuren Ferdinand när jag är ute och går med Sigge, för jag älskar doften av blommande hägg!
idag när jag handlade hade dom bra pris på fläskfilé, så det fick bli basen till dagens middag.
Men denna rätt blir minst lika god med kycklingfilé. Går bra frysars ner i matlådor.
Fläskfilee med gorgonzolasås.
  • Skär 1 fläskfilé i strimlor
  • Stek i smör, gärna i en gjutjärnsgryta
  • När köttet fått fin färg tillsätt 
  • 4 dl crème fraîche 
  • lite matlaningsvin,
  • kalvfond,
  • 2 köttbuljongtärningar
  • soja
  • Koka upp och låt koka en liten stund.
  • Börja med att röra ner 1/2 pkt gorgonzola.
  • Smaka av såsen när osten är utrörd, rör ner mer ost om du vill ha kraftigare smak.
  • Salta & peppra om du vill
  • Servera bandspagetti till.
     
    Denna sås är enkel men god! 
    Skär fläskfileen i skivor och stek dom i smör. 
    Salta & peppra köttet.
     
     Blanda alla ingredienser till såsen i en gryta.
    Koka upp under omrörning.
    Klar.
     
    Blanda ner hackad färsk basilika i den nykokta bandspagettin!
     
    Ät och njut!
     
    Hoppas mina recept och bilder gör Dig hungrig och ger dig lust att pröva på mina recept!
    Lämna gärna ett  avtryck, lämna åsikter el  tips!
    Kram//Erica

Kommentarer:

1 Nonna:

skriven

Tack för att du delar med dig Erica...

Svar: Jag blir glad att Du kikar in och läser!Kram / Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: