Juicetest

 
Har fått äran att testa 3 av juicerna som Buketten Kalix.
Förutom att dom är jättegoda att dricka som dom är så kan man ju använda dom till lite annat också!!
 
Först ut blev det att göra något gott av Mango.
Mango är en favorit hos mig.
Gjorde en Vaniljpannacotta med mangogele.
 
Vaniljpannacotta med mangogele
3 port
 
2 gelatinblad
1 1/2 dl grädde
1/2 dl socker
1/2 vaniljstång
1 1/2 dl gräddfil
 
Lägg gelatinbladen i kallt vatten i 5 min.
Koka grädden, sockret och de urskrapade vaniljfröna från 1/2 vaniljstång.
Ta kastrullen från plattan och rör ner de urkramade gelatinbladen och gräddfilen.
Rör tills gelatinet löst sig.
Häll upp i 3 serveringsskålar/ glas.
Låt den stelna 3 timmar i kylen.
 
Mangogelen: 
Lägg 2 gelatinblad i kallt vatten i 5 min
Blanda 1 1/2 dl Mangosaft , blanda den ganska stark. Jag gjorde nog 1/4.
Värm saften och krama ur gelatinbladen och rör ner dom i saften.
 Rör tills gelatinet löst sig.
Toppa pannacottan med mangosaften.
Låt stelna i kylen nån timme till.
Garnera med färsk mango.
 
 
 
Av gava/jordgubb blev det en läskande slushdrink.
 
Jag blandade en ganska stark saft och frös in saften i en plastlåda.
När saften fryst till sig kör isbitarna i en mixer.
Skeda upp issörjan i serveringsglas.
Häll på lite Vodka och fruktsoda.
Läskande gott en varm dag.
 
 
 
Imorgon ska jag använda apelsin/persika till frukost.
Jag ska röra ner outspädd saft i kvarg.
 
 
Kram// Erica
 
( min dotter Emelie har tagit korten)

Kommentera här: