SMÖRDEGSRULLAR m NUTELLA

 
Igår hittade jag en Stooor burk Nutella, 1kg, för 60kr på Rusta!
Vilket kap!!
Tackarrrrrrrr!
 
 
Hade färdigkavlad smördeg i kylen, som blev över när jag gjorde inbakad lax m gorgonzola (finns i ett äldre blogginlägg).
Så jag skar smördegen i mindre bitar.
Smetade ut lite nutella,
la en klick marzankräm (kallrörd från påse),
hackade lite vitchoklad och mandel som jag la på.
 
Penslade kanterna med uppvispat ägg,
 
och vek ihop.
Ägg fungerar som klister.
 
Vik ihop till paket, lägg skarven nedåt och tryck med en gaffel på ändarna.
 
Pensla med ägg och strö över lite hackad mandel.
Grädda i 200 grader i ca 15-20 min.
 
Sikta över lite florsocker.
Enkelt och gott.
Får man oväntat besök och har smördeg i frysen och lite nutella så har man nybakat att bjuda på mindre än en halvtimme!,
 
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 KassandraPalma:

skriven

ååh så gott!!

Svar: Dom var jättegoda. Blir att göra dessa fler gånger!!Kram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: