Vaniljkakor

Vaniljkakor som håller formen vid gräddning.
Fint att baka dessa om man har motivstansar.
Jag har bakat ugglor och tepåsar.
 
VANILJKAKOR
 
3/4 dl socker
3/4 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
ca 4 dl mjöl
1 ägg 
100 g rumsvarmt smör
Blanda allt till en deg som håller ihop (i matberedaren)
Låt degen vila i kylen inslagen i glad pack ,minst en timme
Ta en bit i taget och kavla ut på mjölat bakbord , ca 4-5 mm tjock platta
Lägg på bakplåtspappersklädd plåt
Grädda i 170 grader i 8-15 min
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Rosa Bandet, kakor för en god sak. ( bild lånad av Herrhavreflarn)
 
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 livet med Asperger och kronisk smärta:

skriven

så sött

Svar: MmmmmKram//Erica
Erica Hermansson

2 coffeeandcupcake.blogg.se:

skriven

Så söta kakor :) Utemiljön gjorde så mkt :)

Svar: Tack snälla!Tur jag har Sigge som fotohjälp.
Kram//Erica och ha en bra vecka på skolan
Erica Hermansson

3 Anonym:

skriven

Åh vilka fina bilder. Tack för det fina receptet. Jag fick i dag mina cupcakesformar, så nu ska jag göra dessa kakor.

Svar: Tack snälla!Kram//Erica
Erica Hermansson

4 selin:

skriven

Riktigt fint, ska definitivt kolla in på din hemsida oftare och vill gärna se mer bakelser.


Svar: Tack och välkommen in när du vill, å så ofta du vill!Kram//Erica
Erica Hermansson

5 linnea:

skriven

Kan du inte gör steg för steg bilder på ugglorna? Skulle verkligen vilja göra till ett dop men förstår inte hur du gör riktigt :(

6 Made by Mary:

skriven

Hihi, naaaw, vad söta små ugglor!

Svar: Tack snälla! Blev en hit till barnbarnets kalas!Kram och ha en härlig vecka//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: